Książkowe Zacisze
Witaj na blogu drogi czytelniku. Jeżeli jesteś tu nowy, to chcielibyśmy żebyś został z nami na dłużej.

Zaciszowy TAG

Kolejny dzień świątecznego tygodnia z książkowym zaciszem! Dzisiaj mamy dla Was znowu tag! Tym razem są to nasze autorskie pytania, więc zapraszamy do czytania i wykonania tego tagu :)

1. Jak wygląda 24 grudnia w Twoim domu?
Karolina: Od rana panuje chaos, gdyż zaczyna się „ostateczne sprzątanie domu”. Mama robi śledzie, ja smażę z babcią racuchy, potem z ciocią kroimy warzywa na sałatkę jarzynową. Potem tradycyjnie, nakładanie do stołu, ostatnie poprawki i jedzenie :D
Piotrek: Jak jeden z najbardziej pracowitych dni w roku, bez wyjątków każdy musi coś robić i każdy tylko marzy żeby usiąść w końcu do stołu co często dzieje się bardzo późnym wieczorem :D
Paulina: Prawie jak u Karolinki, ostatnie porządki, szykowanie jedzenia i takie tam, a potem jedziemy do dziadków na Wigilię :)

2.Czy na Twoim stole zawsze znajduje się 12 tradycyjnych potraw?
Karolina: Chyba nie. Są tradycyjne, ale nie ma ich raczej 12.
Piotrek: Szczerze mówiąc, to nie wiem, bo jak patrzę na stół, to zawsze jest tyle jedzenia, że wygląda jakby było co najmniej 24 potrawy...
Paulina: Nigdy nie liczyłam, ale wydaje mi się, że aż 12 to nie ma. Zresztą kto by to wszystko zjadł :)

3. W jakim wieku dowiedziałaś/dowiedziałeś się, że Święty Mikołaj nie istnieje?
Karolina: To Mikołaj nie istnieje?! :o Oczywiście żartuję, nie było chyba takiego momentu w moim życiu, jakoś nigdy w niego nie wierzyłam ;)
Piotrek: Nigdy mi nikt nie mówił, że istnieje, nigdy w Święty Mikołaj istnieje, nie było płaczu. Polecam wszystkim przyszłym rodzicom :D
Paulina: Nie pamiętam, chyba jakoś tak samo to do mnie dotarło. A tak poza tym… Karolinko, jak to nigdy nie wierzyłaś w Mikołaja?! Koniec z nami!

4. Kto w Twoim domu i kiedy ubiera choinkę?
Karolina: Choinkę ubieram ja na kilka dni przed świętami :)
Piotrek: Oczywiście, że ja. Mama tylko asystuje, bo to ona jest tą, której nie pasuje mój pomysł na choinkę :’)
Paulina: Mojej mamie wychodzi to najlepiej, dlatego ja tylko nadzoruje z fotela, ewentualnie podaje bombki :) U mnie choinkę ubiera się 1-2 dni przed Wigilią.

5. Jakie jest Twoje najlepsze wspomnienie z dzieciństwa dotyczące świąt?
Karolina: Nie wiem, czy najlepsze, ale doskonale pamiętam, jak siedziałam na stołku przed choinką i śpiewałam całej rodzinie piosenki Ich Troje :D Po tym wydarzeniu zostały zdjęcia i wspomnienia :)
Piotrek: Z niewiadomych przyczyn, najbardziej wyraźne wspomnienie to takie, w którym otwierałem prezent, którym okazała się gra “Operacja”. Nie był to najbardziej wyczekiwany prezent w moim życiu, a i tak najbardziej go zapamiętałem! :D
Paulina: Wylizywanie misek po masie do ciasta :D Chociaż w sumie nadal tak robię…

6. Jaka jest Twoja rola w domu podczas przygotowań do świąt?
Karolina: Piekę ciasta, a od jakiegoś czasu zastępuję babcię w smażeniu racuchów. Od kiedy pamiętam, zawsze pomagałam w strojeniu stołu na wigilijną wieczerzę, więc dalej to robię ;)
Piotrek: Przynieś, wynieś, pozamiataj. Na ogół za gotowanie się nie biorę, bo znajdą się tacy, którzy w kuchni czynią większe cuda. Także jak posłusznie zawsze czekam na polecenia :)
Paulina: Kto wymyślał te pytania… Moja rola w święta? Hm… Zjeść jak najwięcej?

7. Jaką masz choinkę w domu? Żywą czy sztuczną?
Karolina: Zawsze miałam sztuczną, ale od tamtego roku zaczęliśmy kupować żywą :)
Piotrek: Sztuczną, niestety jest to jedna z tych rzeczy, którą wysyłamy na wyspę “kiedyś”. Więc choinki żywej nigdy nie ma :(
Paulina: Sztuczną, bo ja po prostu jestem człowiekiem ekologicznym! :)

8. Jaka jest Twoja choinka? Idealnie przystrojona czy „trochę tego, trochę tamtego”?
Karolina: Kiedyś nie podobały mi się choinki ubierane w jednym stylu, ale w tym roku zobaczyłam piękno biało-złotej choinki i się zakochałam :D Jednak nasza choinka będzie mieszanką wielu bombek sprzed kilku lat i kilku nowych :D
Piotrek: Trochę tego z zeszłego roku, trochę tamtego sprzed pięciu lat. Wszystko, co się znajdzie w pudłach to trafi na choinkę :)
Paulina: Ogłaszam oficjalnie, że u mnie dominuje jeden kolor i mimo to choinka jest wspaniała! :)

9. Wolisz dawać czy dostawać prezenty?
Karolina: Zdecydowanie dawać! Szczególnie że prezenty ode mnie nigdy nie są standardowe, zawsze zawierają element zaskoczenia, więc lubię patrzeć na reakcje ludzi otrzymujących ode mnie prezent :)
Piotrek: Wolę się “wymieniać”. Ktoś coś da mi, ja dam coś komuś. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy mam dla kogoś najlepszy prezent na świecie to wtedy radość z tego, że ktoś może być zachwycony rekompensuje mi brak prezentu dla mnie :D
Paulina: Ja tam lubię i dawać i dostawać :)

10. Czy zmieniasz jakoś wystrój swojego pokoju na święta?
Karolina: Jasne! Co roku wieszam sobie lampki choinkowe, a w tym roku sprawiłam sobie małą choinkę :)
Piotrek: Tak jak koleżanki mam swoją małą malutką choinkę na parapecie :)
Paulina: Zawsze wystawiam jakieś świąteczne figurki, wieszam pocztówki w klimacie świątecznym, ubieram małą choinkę, ale w tym roku to mi się normalnie po ludzku nie chce… Chyba się starzeję.

Do tego tagu nominujemy:
Będzie nam bardzo miło jak odpowiecie na te pytania :)
Zapraszamy na bloga jutro po więcej świątecznych postów! :)

Karolina, Paulina i Piotrek

11 komentarzy:

  1. Niestety nie mamy czasu, aby zrobić ten tag w tym roku, bowiem posty na święta mamy już zaplanowane ;( Może w przyszłym. Pozdrawiam, Idalia ;**

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny tag i równie świetne odpowiedzi :D u mnie w domu w okresie świątecznym tez jest istny armagedon. Tyle co się człowiek wtedy nagotuje, nasprząta, naozdabia, to chyba w całym roku, aż tyle nie zrobi :P ale za to, jak się później w końcu siądzie przy tym stole, to czuje się niemalą satysfakcję i radość :)

    Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt :D
    http://mybooktown.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może ja jestem jakaś dziwna, ale nie czuję takiej satysfakcji :D Może za mało robię...;) Pozdrawiamy i ponownie życzymy Wesołych Świąt! :)
      ~Karolina

      Usuń
  3. U mnie jest zawsze żywa choinka :)
    Nic sie nie równa z tym zapachem! ^^
    love-ksiazki.blogspot.co

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, jestem zakochana w żywych choinkach ;) Pozdrawiam serdecznie :)
      ~Karolina

      Usuń
  4. Jaki świetny TAG! ♥ U mnie żywa choinka w tym roku jest po raz pierwszy, ale muszę przyznać, że wygląda niesamowicie :D W moim wspomnieniu ja i mój starszy brat jesteśmy przebrani w stroje teletubisiów, które dostaliśmy od Mikołaja :D
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha! Teletubisie! Pamiętam jak dostałam kasetę z tą bajką od cioci przebranej za Mikołaja, który do tej pory mnie prześladuje, bo był straszny :D Pozdrawiamy :)
      ~Karolina

      Usuń
  5. Bardzo fajny tag, my z dziewczynami również wymyśliłyśmy nasz autorski tag. Pozdrawiam całą waszą radosną ekipę i wesołych świąt ;*

    k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy bardzo, również pozdrawiamy i ponownie życzymy Wesołych Świąt :)
      ~Karolina

      Usuń
  6. Otagowałyśmy wasz do naszego autorskiego tagu Xmas Book Tag. Jest nam strasznie głupio, że nie damy rady zrobić waszego tagu, ale wymyśliłam co możemy zrobić! Ten tag zrobimy w okrojonym składzie, zrobię go (niestety) tylko ja, ponieważ tylko Idalia siedzi w internetach na święta. Wyczekujcie tego tagu 26 grudnia na naszym blogu! Mam nadzieję, że nie przeszkadza wam to, że tylko jeden osobnik wykona ten tag. Wesołych świąt!

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/2015/12/xmas-book-tag-original.html#more

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli bardzo chcesz, to możesz zrobić sama ten tag, nie ma problemu :D A my zrobimy ten, do którego nas nominowałyście, może w niedzielę, ale nic nie obiecujemy ;) Pozdrawiamy gorąco :)
      ~Karolina

      Usuń